Pintér - Szabó Eszter Vállalkozó Nők üzleti, pénzügyi és transzformációs coach-a

2018.02.27

BrandM: Mi a szenvedélyed? Mi az ami motivál?
Pintér-Szabó Eszter (Eszter): Legfőbb szenvedélyem a tanulás és a tanítás. Mindig is energiával töltött fel, ha szellemileg képezhettem magam, és a tudást tapasztalataimmal együtt átadhattam másoknak. Ahogy élem az életemet, mind a családi dolgokban, mind pedig szakmai téren folyamatosan jönnek szembe azok a témák, amik lelkesítenek és motiválnak. Ilyenkor beleásom magam az adott területbe, mert hiszem azt, hogy a bennünk lévő tudást mások tudása által tudjuk még jobban csiszolni. Jelenleg a könyvírás szakmai dolgai érdekelnek és nemzetközi képzésekben is részt veszek. Emellett a sport, a főzés és családdal a természetben eltöltött idő az, ami leginkább feltölt és energiát ad a mindennapokra.

BrandM: Mi indította el a változtatást az életedben?
Eszter: A változást részben azok a dolgok indították el, amik korábbi szakmámhoz kapcsolódtak. Mind a pénzügyi cégnél, mind pedig a pénzpiacon óriási változások indultak el a válság kezdetekor.

A szakmai és anyagi veszteségek mellett éreztem azt, hogy még többet kell önismerettel foglalkoznom, hogy megtaláljam azt az utat, ami nőként tényleg az én utam és egyben a szenvedélyem. A kényszer hatására kezdtem még tudatosabban foglalkozni azzal, hogy újrakezdőként, hogy tudom a lehető legjobban felépíteni a magánéletemet és megtalálni azt a dolgot, amiben kiteljesedhetek és ekkor kezdtem el mélyebben foglalkozni a bőségtudatossággal is.

Az önismereti út során egyre inkább elkezdtem figyelni a nőket, hogy miként élik meg a női szerepeiket és miként gondolkodnak pénzügyileg. Mivel a töréseim nagy része a pénzhez, anyagi veszteségekhez is kötődött, egyre inkább láttam azt, hogy a bőség- és pénztudatosság a nők körében meglehetősen tabutéma, és kevesen foglalkoznak vele tudatosan.

Mivel nekem a saját bőrömön kellett megtapasztalnom veszteségek árán, hogy milyen az, amikor akár szakmai, akár magánéleti változások miatt nőként pénzügyi nehézségekkel kell küzdeni, és onnan felállni, éreztem, hogy ezeket a tapasztalatokat átadva sok nőnek lehetne segíteni abban, hogy pénzügyileg stabilabb hátteret építsen és tudatosan tervezzen, úgy, hogy a pénzhez való viszonyát is átalakítja közben.

BrandM: Mik voltak a legjelentősebb lépések, hogy ma itt tartasz?
Eszter: A legfontosabb lépések és történések mai szemmel nézve mindenképpen a kudarcok és a mélypontok voltak.

Nagyon nehéz volt megélni a szakmai, anyagi és magánéleti kudarcokat, de ott tudtam igazán megismerni azt, hogy ki is vagyok és mit is akarok.

Amellett, hogy az újrakezdés motivált, muszáj volt azzal is foglalkoznom, hogy miért jutottam abba a helyzetbe, amibe kerültem, és akkor kezdtem el a tudatalatti blokkjaim és korlátozó hiedelmeim megváltoztatását is. Ott jöttem rá arra, hogy szinte minden problémám visszavezethető volt arra, ahogy a pénzről, a bőségről és ezzel összefüggésben magamról és a világhoz való viszonyomról gondolkodtam. Amint ezeken elkezdtem változtatni, a dolgok (a helyzetek és az emberek) is elkezdtek körülöttem változni.

BrandM: Ki vagy mi segített ebben?
Eszter:
Legfőképpen a hitem segített a legnagyobb mélypontokon és az, hogy elengedtem nőként azt, hogy mindent nekem egyedül kell megoldanom.

Akarnokból ott váltam az élet befogadójává, elkezdtem merni segítséget kérni, és azzal, hogy el is tudtam fogadni, hirtelen kezdett minden megváltozni.

Az út későbbi szakaszában már legfőbb támogatóm az édesanyám és a férjem lett, majd a kislányom és születendő újabb családtag a pocakomban.

BrandM: Mik voltak a legnagyobb tanulnivalók eddigi életed során?
Eszter:
Legfőbb tanulnivalóim közé tartozott eddigi életemben az, hogy ha a szívünkre hallgatunk, biztos, hogy jó úton fogunk járni. Ez sokszor a nehezebb és rögösebb út, de megéri. Megtanultam azt, hogy a hitünket soha nem veszíthetjük el, mert a legnagyobb nehézségek közepette is van megoldás és kiút.

És ami leginkább megváltoztatta az életemet az az, hogy ha elkezdünk foglalkozni a mélyen lévő rögzült gondolatainkkal, akkor egy térképet kapunk az eddigi életünkről, és mi dönthetünk arról, hogy a térképet átrajzoljuk-e olyanná, amilyenné mi akarjuk.

BrandM: Mit jelent számodra a siker?
Eszter:
A sikert ma már teljesen másban mérem, mint korábban a változások előtt. Megtanultam értékelni az apró örömöket, legyen az bármi. Mivel sok időt töltök természetben és a férjem által galambok és kutyák között, így vissza tudtam térni a természet adta ritmushoz is mind gondolkodásban, mind pedig a szakmai dolgokban. Nőként fontos számomra, hogy a sikert a mindennapokban éljem meg, ne csak szakmai dolgokra koncentrálva, hiszen a női szerepeink együtt adják meg a személyiségünk teljességét, így a gyermekem boldogsága, egy jó smink, egy finoman megfőzött ebéd, egy szabad délután a férjemmel ugyanúgy siker, mint bármilyen üzleti és szakmai elismerés.

Azzal, hogy a "sikert" sikerült átdimenzionálnom, már nem érzem magamon a szakmai nyomás- , teljesítmény- és megfeleléskényszert sem, ami korábban nagyban hozzájárult a kiégésemhez is.

BrandM: Mit nem vagy hajlandó tovább elviselni az életedben?
Eszter:
Nem vagyok hajlandó olyan dologgal foglalkozni, amit nem szeretek, legyen ez bármi, ami időt és energiát igényel. A változások és családom tanított meg arra, hogy az idő a legfontosabb erőforrásunk, és ezáltal csak azzal és azokkal töltök időt, amik és akik a saját és a családom boldogságához, harmóniájához hozzájárulnak és jó érzéssel töltenek el. Ezt nem volt egyszerű a környezet felé kommunikálni korábban, de

azzal, hogy elkezdtem merni így élni, körém is olyan emberek kerültek, akik így élnek, így kölcsönösen támogatni tudjuk egymás életét.

BrandM: Mit nyertél a váltással?
Eszter:
Furcsa, de szinte mindent. A váltással kezdtem el szépen lassan azt az életet élni, amire belül mindig is vágytam, de mást gondoltam a megvalósítás hogyanjáról. A páromat, a gyermekeimet, a mostani szakmai utamat, a magamra találásomat, a nőiességem kiteljesedését mind-mind a változásoknak köszönhetem.

BrandM: Mi a kedvenc idézeted/könyved/sztorid?
Eszter:
Kedvenc könyvem, ami nagyon nagy hatással volt rám a változások kezdetén Robin Sharma: A rang nélküli vezető című könyve, hiszen ha életünk minden percében a legjobbat hozzuk ki magunkból, akkor akarva-akaratlanul is a legjobb vezetővé válunk, pozíciótól és rangtól függetlenül.

BrandM: Köszönöm Eszter

New Start Coaching - www.newstartcoaching.hu