Stenger Györgyi: A változás hírnöke

2016.09.20

BrandM: Neked mi az üzeneted magadról a világnak?
Stenger Györgyi: Már régóta szédületes gyorsan változó világban élünk. Vagy megszokjuk és megszeretjük a változást vagy ragaszkodunk megszokott életünkhöz és csak szemlélői vagyunk a körülöttünk történő eseményeknek. Az is lehet, hogy félünk, ha megváltozunk, akkor már nem önmagunk leszünk. Talán valamikor régen mielőtt megismertem az NLP-t én is azt vártam, hogy mások változzanak. Tanultam sok mindent, de igazán az NLP adott értelmet az életemnek, mert rávilágított arra, hogy mit miért csinálok. És arra is, hogy csinálhatnám másként és ez a másként nem is olyan nehéz, ellenkezőleg. Lehet könnyen, elegánsan változni. Az NLP-nek köszönhetem a küldetésem is: Arra születtem, hogy szenvedélyesen tanuljam, és alázattal adjam tovább, hogyan találhatjuk meg újra valódi önmagunkat. Önmagunk megismerése az egyik legnagyobb kihívás és tanulási lehetőség, egyben a legfantasztikusabb kaland. Ezért szeretem a tréningeket, ahol folyamatosan zajlanak a változások. Ennél nemesebb hivatás számomra nincs. A legmegtisztelőbb élmény jelen lenni és támogatni mások változását.

BrandM: Mi a szenvedélyed? Mi az ami energiával tölt fel/motivál?
SGy: Szenvedélyesen szeretem magam, az életet, az embereket. Szenvedélyesen tanulok új dolgokat a világról, arról, hogyan működik elménk, arról, hogy mi lehetséges. 3 éve festek. Az alkotás folyamata teljesen beszippant. Flow-ban vagyok, amelyben megszűnik a tér és az idő. Jutalmam a festmény, amely örökre emlékeztet az inspirációval teli transzcendens, lélekformáló találkozásra.

BrandM: Mit jelent számodra a siker?
SGy:Szerintem a siker egy állapot. Olyan belső állapot, amelyet a gondolataiddal hozol létre. És mint minden belső állapot csakis a te döntéseden múlik. Lehetsz úgy is sikeres, hogy mások nem ezt gondolják rólad. És az is előfordulhat, hogy mindenki sikeresnek vél, csak te saját magad nem hiszed ezt el.
A siker olyan lelki állapot, amely lehetővé teszi, hogy elégedett legyél életed fontosabb területein végzett tevékenységeiddel. Sokáig nem tartottam magam sikeres NLP-trénernek, mert úgy gondoltam, hogy kevesen látogatják tanfolyamaimat. Később jöttem rá, hogy a résztvevők száma nem a tréner sikerességén, hanem a jobb marketingen múlik.
Sikeres coachnak tartom magam, mert általában mindenki pozitív változásokkal távozik tőlem. Amikor ez nem történik meg, csak azon szoktam elgondolkodni, vajon akar-e változni, itt van-e az ideje.
A legnagyobb sikernek azt tartom, ha valaki küldetése által vezérelt életet él. Teszi a dolgát az értékrendje szerint, szabadon, kreatívan gondolkodik és a helyzetnek megfelelően cselekszik. Megtalálta belső békéjét, a kifogyhatatlan öröm forrását.
Nekem szenvedélyem az NLP, azaz folyamatosan tanulom, hogyan működik elménk. Hogy gondolkodásunk megváltoztatásával, megváltoztathatjuk viselkedésünket. Megtalálhatjuk, hogy mi az, amivel szeretünk foglalkozni, és el tudjuk hinni, hogy akár sikeresek is lehetünk benne. Már két könyvet írtam erről, mert öröm megosztanom másokkal mindazt, amit erről gondolok. (Stenger Györgyi: A változás művészete és az Életfonal - Idő misztériuma c. könyve, a szerk.)
Amióta festek, minden egyes perce elbűvöl, különösen, amikor a színeket keverem. Eszembe sem jutott, hogy tehetséges lehetek, és csodálkozva néztem, hogy miket alkotok. A két kezemmel, vagy még valami mással? Amikor festek, tökéletes flow élményt élek meg. Ez az élmény most már írás közben is megjelenik, vagy amikor beszélgetek valakivel, amikor mélyen egymás szemébe nézünk. Azt hiszem, hogy inkább boldog ember vagyok, mint sikeres! Vagy ez csak játék a szavakkal?

BrandM: Mi(k) volt(ak) a legjelentősebb lépés(ek), hogy ma itt tartasz?
SGy: Fontosak voltak a tanulmányaim, még a jogi egyetem is, pedig ma már nem tartom magam jogásznak. Két év genfi kiküldetés, ahol volt időm elgondolkodni, hogy ki is vagyok én és miért is vagyok éppen ott. Később beutaztam szinte az egész világot.

BrandM: Mi indította el a változtatást/váltást az életedben?
SGy: A kilencvenes évek elején elvégeztem elsők között az Agykontrollt, amely csipanyitogató volt számomra és bebizonyította, hogy nemcsak a megfogható "valóság" létezik. Hogy gondolatainkkal befolyásolni tudjuk az anyagi világot. Innen kezdve érdekelt minden, ami ebbe a kategóriába tatozott, még bizonyos gyülekezeteket is látogattam, hogy felfedezzem azok hitvilágát.

BrandM: Ki vagy mi segített ebben?
SGy: Hasonló érdeklődési körű barátaim, ismerőseim. Sok hajnalig tartó beszélgetés.

BrandM: Melyek azok az alapértékeid, amire támaszkodni tudsz?
SGy: Az élet szeretete, a derű, mások elfogadása, kreativitás.

BrandM: Mely tulajdonságodat szereted? Miben vagy nagyszerű?
SGy: Nagyon szeretem figyelni, hallgatni az embereket. Egyre jobban bízom tudattalanelmémben, a sugallataiban, benső hangomban. Jók a megérzéseim. Elkezdtem verseket írni. Nem tudom, hogy erre büszke vagyok-e, de jó olvasni őket, és másoknak is tetszik. Talán arra büszke lehetek, hogy 60 év felett megengedtem magamnak olyan változásokat, amelyeket fiatalabb koromban nem. Hogy tele vagyok alkotóerővel, energiával, túláradó szertettel. Remélem majd a képeimre is büszke lehetek. Ja, volt már egy önálló és több csoportos kiállításom is. Büszke vagyok tanítványaimra!

BrandM: Mik voltak a legnagyobb tanulnivalók eddigi életed során?
SGy: A legnagyobb tanulnivalók az emberi kapcsolatok. Hogy tükröt tartunk egymásnak, hogy csakis egymástól tudunk tanulni. Főként párkapcsolatban többször megbuktam, mert nem voltam hajlandó megalkudni, feladni az értékeimet, belesimulni a mindennapok szürkeségébe.

BrandM: Mit nem vagy hajlandó tovább elviselni az életedben?
SGy: Nehezen viselem, amikor látom az emberek közötti "gonosz" játszmákat, és tudom, hogy nem szólhatok bele. Fáj a környezet szennyezése. Feszélyeznek a mindent tudó kinyilatkoztatások.

BrandM: Mit nyertél a változtatással/váltással?
SGy: Azzal, hogy otthagytam a multivilágot, a jogi pályát egy új életet nyertem, amelyben a szabadságnak, a kreativitásnak, mások támogatásának van a legnagyobb szerepe.

BrandM: Mi a kedvenc idézeted/könyved/storid?
SGy: Tom Best NLP tréner: Wisdom is knowing where to put your attention. (A bölcs tudja, mire irányítsa figyelmét.) Richard Bandler az NLP társalapítója: Az evolúciónak nincs vége. Az Univerzum általunk fejlődik.

BrandM: Köszönöm Györgyi!
NLP Akadémia www.nlpakademia.hu