Varga Kata - Sweet little Home webshop megálmodója/szövegíró

2018.03.06

BrandM: Mi az, ami energiával tölt fel, motivál?
Varga Kata (Kata): Elsősorban a kisfiam, folyamatos inspirációt és motivációt jelent számomra, ő adja az alapokat a termékek megálmodásánál, gyakorlati kivitelezésénél, a szöveges tartalmak megírásánál. Emellett pedig nagyon sokat köszönhetek a szakmai barátságoknak, különösen azoknak a vállalkozó anyukáknak, akikkel kölcsönösen támogatjuk egymást, és persze a privát kapcsolataim is - elsősorban a barátaim és az édesanyám - rengeteg energiát adnak, ezekből táplálkozom, építkezem. Mostanában a tanulás is kezd motiváló lenni számomra, ezt az oktatási rendszerben sosem éreztem, most viszont "tisztán", minden sallang nélkül csak azt tanulom, ami érdekel: marketinget.

BrandM: Mi indította el a váltást az életedben? Mi kellett ahhoz, hogy meg merd lépni?
Kata: Mindig vágytam a függetlenségre, arra, hogy ne beosztottként dolgozzak valahol - bár megvan bennem az alázatos munka és a csapatszellem is -, hanem a magam ura legyek. Ez a vágy csak erősödött azzal, hogy anya lettem és el akartam kerülni, hogy bedaráljon a rendszer, visszakerüljek a mókuskerékbe, ahol fix a munkaidő, nem nézik jó szemmel, hogy kisgyermekes anya vagyok. Ezért vágtam bele a GYES ideje alatt saját vállalkozásba, remélve azt, hogy sikeres lesz és függetlenedhetek. Semmilyen tapasztalatom nem volt azokon a területeken, amik a vállalkozás beindításához, életben tartásához kell, de minden ösztönösen jött, sorra születtek meg a fejemben a termékek, a hozzájuk tartozó szövegek, reklámok, úgy épült minden egymásra, mintha egy stratégia szerint haladnék. Egyetlen hónap sem volt veszteséges, és rövid idő alatt sikerült igazán jó eredményeket produkálni, ez volt az igazi doppingom, a visszajelzés, hogy ez lesz az én utam.

BrandM: Mik voltak a legjelentősebb lépések, hogy ma itt tartasz?
Kata: Erre röviden azt mondhatnám: az, hogy annak születtem, akinek. A Belbin tesztet különböző életszakaszaimban kitöltve mindig a vállalatépítő szerepkör jutott nekem, és mivel a korábbi munkáimban nem érvényesülhettem ilyen csoportszerepben, megvolt bennem a vágy, hogy lépéseket tegyek annak érdekében, hogy ez változzon. Azt sosem gondoltam volna, hogy a legnagyobb löketet az adja majd, hogy anyává válok, pedig ez volt az a fordulópont, mi ahhoz kellett, hogy ma itt tartsak. A webshopomban minden arra épül, hogy gyermek születik - a termékeim végigkísérik a babavárás 9 hónapját, az újszülött és baba kort, majd a kisgyermekkort. A baba születésével új családi terminusok is születnek, ezért gondoltam a szülőkre, nagyszülőkre, keresztszülőkre és testvérekre is. Jól látszik a termékfejlesztéseken, hogy ahogyan a saját gyerekem nő, úgy változnak a termékeim is, eleinte csak kismamás-babás dolgokban gondolkodtam, ezután jött az ihlet, kell valami a kisgyerekeknek is. Mindig szerettem a gyerekeket és értek is hozzájuk, de ha nem lenne egy sajátom, akit napi szinten megfigyelhetek, biztosan nem születnének meg ezek a termékek. Nem érzem túlzásnak a kijelentést, hogy ez a shop a második gyermekem.

BrandM: Ki vagy mi segített ebben?
Kata: Nagyon sokat segített a családom és barátaim támogatása, segít a mai napig is.

Van még egy megnevezhetetlen belső erő is, ami nap mint nap hajt, hogy ne feküdjek le úgy esténként, hogy nem vittem véghez pár fontos dolgot

a munkafronton, vagy segítettem másnak, hogy a céljaihoz közelebb jusson, mert ez is a munkám része.

BrandM: Mik voltak a legnagyobb tanulnivalóid az eddigi életed során?
Kata: Két nagyon fontos leckét tanultam meg eddig az élettől, az egyik az, hogy a problémák elől nem lehet elfutni, nem lehet rájuk ajtót csukni, hanem mindig kell megoldás, feldolgozás. A másik lecke pedig, amit Hérakleitosz fogalmazott meg: az egyetlen állandó dolog az a változás, semmi sem tart örökké, minden változik. Előnyös tulajdonság, ha az ember tud alkalmazkodni ezekhez a változásokhoz, mert felkészülni nem lehet rájuk. Ezek a leckék üzleti és magánéleti szinten is folyamatos tanulnivalót jelentenek.

BrandM: Mit jelent számodra a siker?
Kata: Sok elismerés érkezik a munkámmal kapcsolatban, de nekem az számít igazán, hogy a vevők és ügyfelek emberileg ismernek el, nem csupán azért, amit csinálok, hanem azért, ahogyan. Nem akkor mosolyodom el, ha megérkezik egy utalásról az sms, hanem akkor, mikor kapok egy nagyon őszinte, sokszor nem szalonképes elismerést, hogy valamit jól csináltam. Az ügyfeleim mindig keresnek rá módot, hogy elismerjenek, rendszeresen megköszönik a munkámat, ezek a visszacsatolások kellenek ahhoz, hogy sikeresnek érezzem magam. Nagyon fontos számomra a siker, de nem pusztán az üzlet szempontjából, ugyanekkora örömmel tölt el, ha a kisfiamnak tanítok meg egy új dalocskát vagy ha ízlik a főztöm valakinek.

BrandM: Mit nem vagy hajlandó tovább elviselni az életedben?
Kata: Az olyan kapcsolatokat, amik nem kölcsönös alapon működnek.

2018 nagyon fontos év számomra ilyen szempontból, szelektálok és meglátjuk ki maradhat, ki megy és ki az, aki jönni fog. Egyelőre nagyon jól haladok, de nyilván majd visszatekintve látom csak, jó döntéseket hoztam-e.

BrandM: Mit nyertél a változtatással/váltással?
Kata: Függetlenséget! Egyedülálló anyaként nagy előny, hogy kötetlen munkaidővel rendelkezem és szabadúszó is vagyok, így nincsenek igazán nagy lemondások az életemben. Mondhatom, hogy időt is nyertem, mert nagyon sokat lehetek a kisfiammal, a családommal és a barátaimat sem hanyagolom el. Ha anyagi szempontból nézem, szintén jó váltás volt, tanárként valószínűleg sosem keresnék ennyit. Az igazsághoz hozzátartozik azért, hogy rendszeresen feléled bennem a vágy, hogy egyszer majd taníthatok, ezt próbálom önbeteljesítő jóslatként értelmezni.

BrandM: Mi a kedvenc idézeted?
Kata: Egy angol nyelvű idézet, a "what goes around comes around", amit lehetetlen magyarul jól visszaadni, de annyit tesz, minden egy körforgásra épül és amit adsz, pontosan azt kapod majd vissza. Hiszek a karmában, ezt az idézetet magamra is tetováltattam.

BrandM: Köszönöm Kata.

Varga Kata, copywriter
www.sweetlittlehome.hu
lazanyu.blog.hu
https://www.facebook.com/sweetlittlehomebp/