Bandula Aranka: Álomtáska kreátor

2016.10.24

BrandM: Mi az üzeneted magadról a világnak?
Bandula Aranka (BA): 2005-ben barátokkal elindítottunk a Pistolpete brand-et. Ruhák és kiegészítők tervezésén keresztül kapcsolódtam be. A közös munka megállt, a befektetővel nem egyezett a célunk és én egyedül folytattam átvéve a teljes nevet, ezen belül a kiegészítőkre, azon belül is a táskákra koncentráltam.

2010 decemberében történt egy fordulat, amikor adtam egy interjút a Nők Lapja Café-nak. Először elutasítottam a felkérést, mert korainak éreztem még tervezőnek definiálni magam, de a mai napig hálás vagyok neki, mert ez elindított egy folyamatot, sokkal több emberhez eljutott a munkám. Közben mellékállásomban - üzletvezetőként dolgoztam - éppen munkaidőmet felére csökkentették...teljesen kétségbeestem, zokogtam... Ma már tudom, hogy ez segített hozzá, hogy több időm jusson a tervezésre és az alkotásra. Évek alatt egyre több megrendelésem lett és teljesen elhagytam a céget. Ma már lassan 2 éve vezetem vállalkozásomat.

Küldetésének az egyediség kihangsúlyozását érzem - törekedni arra, hogy mindenki megtalálja a személyre szabott stílusát - a táskáin keresztül, merjen hangot adni az egyéni elképzeléseinek és vágyainak. Célom pedig, hogy minél szélesebb körben, nemzetközi szinten is ismertté váljanak a táskáim.

BrandM: Mi a szenvedélyed? Mi az ami energiával tölt fel/motivál?

BA: Szenvedélyem, maga az alkotás. Flow állapotban tervezek/varrok, ezért az egész olyan mintha egy meditációban lennék, rendkívül pihentető. Motiválnak a megrendelőim pozitív visszacsatolásai, elégedettek és ragaszkodnak a közösen megtervezett táskáikhoz. Szerencsés vagyok, mert fantasztikus művész/alkotó barátok vesznek körül, akik munkája szintén rengeteg energiát ad, inspirál, legyen az egy koncert, kiállítás vagy egy egyedi készítésű ékszer. Egy finom vacsora, séta és a baráti beszélgetések is feltöltenek energiával.

BrandM: Mit jelent számodra a siker?

BA:A siker számomra összetett. Nagyon nagy örömmel tölt el, hogy a céget az évek során így fel tudtam építeni, de ezen belül a folyamaton belül minden táska, az elsőtől az utolsóig, annak alkotásának minden folyamata örömmel tölt el. Számomra ez az idáig megtett út a siker. Az utóbbi 5 évben rengeteg táskát terveztem. Nagyon sok embert tettek boldoggá a táskáim. Ez is siker, öröm. Minden terv, ötlet a siker folyamatának része.

BrandM: Mi(k) volt(ak) a legjelentősebb lépés(ek), hogy ma itt tartasz?
BA: Az első lépések a korai kísérletezéseim voltak. 2005-ben egy idősebb hölgyhöz jártam varrást tanulni, akit mesteremnek tartok. Munkahelyi változás, az első interjúm, majd eljött az a pont, amikor éreztem, hogy minden energiámmal kizárólag erre szeretnék koncentrálni.

BrandM: Mi indította el a változtatást/váltást az életedben? ki vagy mi segített ebben?

BA: A barátaim és a családom, mivel sokkal jobban hitt bennem. Pszichológiai könyveket olvastam, tudatosan mentem az önismeret felé, hogy minél jobban megismerjem magam.

BrandM: Melyek azok az alapértékeid, amire támaszkodni tudsz?
BA: Rendkívül vizuális alkat vagyok, magas fokú intuitív érzékkel. Egyszerűen a textilekben látom a formát, amit meg kell valósítanom. A kitartásom és a szorgalmam pedig támogat ebben, azt hiszem ezek a legfontosabbak.

BrandM: Mely tulajdonságodat szereted? Miben vagy nagyszerű?
BA: A kitartásomat, a merészségemet és a szenvedélyességet, amivel alkotok. Ezt nagyon szeretem.

Büszke vagyok arra, hogy bár nem iskolában tanultam a tervezést, az elmúlt 20 év alatt a sok gyakorlással, kitartással sikerült elsajátítanom.

BarndM: Mik voltak a legnagyobb tanulnivalók eddigi életed során?
BA: Kellő kitartással és szorgalom minden elérhető az életben, valamint, hogy nagyon fontos a cél és hinni kell a megérzéseidben.

BarndM: Mit nem vagy hajlandó tovább elviselni az életedben?
BA: A negatív, rossz energiájú, visszatartó embereket. Őket nem tudom elviselni. A másik, a dolgok halogatása. Szerencsére ezen könnyen lehet változtatni és motiváló, építő, szeretettel teli környezetet kialakítottam magam körül.

BrandM: Mit nyertél a változtatással/váltással?
BA: Szabadságot és egy sokkal boldogabb, kihívásokkal teli életvitelt, ami a lételemem.

BarndM: Mi a kedvenc idézeted/könyved/storid?

BA: "Nem könnyű dolog. Alkotni akarsz, de közben élned is kell. Kell, hogy legyen egy állásod, ami néha annyira kimerít, hogy nem tudsz alkotni. Ha viszont szereted, amit csinálsz, akkor így is, úgy is csinálni fogod. Én nagyon szerencsés vagyok.

Mindig vannak körülöttem emberek, akik segítenek. Az én életemben rengeteg ilyen ember volt, aki segített, hogy megtegyem a következő lépést. És azért segítenek, mert már letettél valamit az asztalra, ezért ki kell tartanod és nem szabad feladnod. Rengeteg minden múlt az életemben a szerencsén.

Az a tanácsom: szerezz egy állást, ami mellett időd is marad, aludj és egyél eleget, és dolgozz, amennyit csak bírsz. Sok örömet okoz, ha azt csinálod, amit szeretsz. Talán így megnyílnak ajtók, és megadatik a lehetőség, hogy tényleg azt csináld, amit szeretsz. Remélem így lesz."

David Lynch / Catching the Big Fish: Meditation, Consciousness, and Creativity

BrandM: Köszönöm Aranka!
Bandula Aranka www.arankabandula.com - Bags with Love