Süveges Nóra - Yogaflow

2017.11.07

BrandM: Mi a szenvedélyed? Mi az ami energiával tölt fel?
Süveges Nóra (SN):
A yogaflow! Az újdonság! Folyamatosan új célokat, új megéléseket keresek és itt nem kell nagy dolgokra gondolni, de ha így belegondolok, az egész életemet flow-ban töltöm, annak ellenére, hogy ennek a felismerésnek csak pár éve vagyok tudatában. 10 éves koromban egy olyan pályát választottam, amiben mindig benne volt a fejlődés. Egy balett táncos folyamatosan többet és többet szeretne kihozni magából, mindig jönnek a pályafutás alatt újabb szerepek, újabb megélések, újabb kihívások. Aki erre a pályára adja a fejét biztosan mondhatom, hogy csak szenvedélyes szerelemmel csinálhatja, hiszen olyan nagy fokú fizikális, szellemi és idegrendszeri terhelésnek van kitéve, amit máshogyan nem lehet. Hát én is így voltam vele, míg meg nem születtek a gyermekeim. Mivel mindketten, férjemmel az Operaház szólistái voltunk ezért tudtam, hogy balett táncosnak lenni annál önzőbb pálya, minthogy nagyszülői segítség nélkül mindketten 100 százalékosan helyt tudjunk állni 2 kisgyermekkel otthon és a színpadon egyaránt... de azért persze megpróbáltuk! 2 évre sikerült is, de a szenvedély a rohanásban alábbhagyott, inkább a rohanást éreztem, meg azt hogy lassan szétszakadok abban, hogy nappal balerina legyek, hazaérve anya, a ház asszonya, majd este szexistennő! Azt hiszem ennél a pontnál kapcsolt be az önmagam és a "balance" keresése! Míg a flow folyamatosan áramlott, (a második terhességem alatt barátnőmmel Gikovszki Sznezsanával alapítottunk egy szülőknek szóló gyerekprogram magazint, a Kincset. Itt picit az üzleti életbe kóstoltam bele lapigazgatóként, közben természetgyógyász tanfolyamot végeztem, hogy oldjam az üzleti élet feszültségeit. Majd egyszer csak bekapcsolt a "boldog szeretnék lenni" gomb!

Nem azért szültem gyerekeket, hogy reggeltől estig dolgozzak, ők meg maguktól nevelődjenek, nem azért szeretnék dolgozni, hogy minél több pénzem legyen, de életem és szabadidőm sehol!

BrandM: Mik voltak a legjelentősebb lépések, hogy ma itt tartasz?
SN: Sajnos a balettos pályafutás elég rövid és amíg egy színész vagy festőművész akár éveket is pihenhet a pályafutása alatt, ha mi ilyet teszünk, annak a testi szinten meg is lesznek a következményei. Egy-egy előadásra készülve összefüggően 2 napot sem hagyhatunk ki (akárcsak az élsportnál), nemhogy éveket. Bennem mégis megérett a gondolat (immár 30 fölött) gyerekekkel, családdal, meghoztam a döntést, 1 év fizetés nélküli szabadságot kértem és meg is kaptam a színházban.

BrandM: Mi indította el a változást/váltást az életedben?
SN: Ahogy kiléptem a balett teremből, azonnal beléptem a jóga terembe. Tudtam, hogy mozognom kell, olyat kell csinálnom ami nem teljesítmény centrikus, ahol magamra figyelek és feltöltődök! Persze a kozmikus energiák itt is jelen voltak és ahol a figyelem, ott az energia, szembe jött velem a jógán belül a flow! Minden gyakorlás után azt éreztem, hogy minden úgy van jól, ahogy van! Hihetetlen harmónia lett körülöttem, azt kezdtem érezni, hogy ennél boldogabb nem is lehetnék. (Van, hogy megyek A pontból B- be, süt a nap és én rácsodálkozok, hogy mennyire boldog is vagyok!) Elkezdtem magamban dolgozni az elengedésen, hogy megtanuljak nem beleragadni dolgokba, csak hagyni, hogy történjenek a dolgok körülöttem. Elvégeztem pár oktatóképzést, majd terveim között szerepelt a jóga oktatása (közben letelt az éves fizetésnélküli szabadságom a színházban és egy nagy levegővétellel felmondtam), amire kb. 1 évet rápihentem. Nem éreztem, hogy ezt az élményt másokkal magabiztosan meg tudom majd osztani, így csak jógáztam és boldog voltam. Persze barátoknak, ismerősöknek kis körben tartottam órákat....

BrandM: Ki segített ebben?
SN:
A jóga egy olyan hihetetlenül széles spektrumon működő tudomány, amiben minél több ajtón kopogok be, annál több nyílik meg! Így képzés képzést követ, mert mindig azt érzem még többet szeretnék elsajátítani ebből a tudásból. Így történt, hogy jelentkeztem egy nagyon közismert oktatói képzésére, de valahogy éreztem, hogy ez több lesz egy átlagos képzésnél számomra:) A tanfolyam 2. alkalma után felhívott Diószegi Ádám (a képzés vezetője), hogy a hetekben nyitja meg Budapest legszebb panorámás stúdióját és lennék-e az egyik oktatója?! Nem kerestem állást, nem adtam fel hirdetést magamról, csak úgy jött a lehetőség, amit úgy érzem én teremtettem meg magamnak. Természetesen boldogan igent mondtam!!! Azóta is a Samadhi Jógastúdióban tartok órákat, folyamatosan tanulok. Most a női jógára fókuszálok, a női kör támogató erején és a nőiség megélésén.

Ki segített még? Természetesen az én drága férjem, aki mindig követi a szeszélyeimet, változásaimat. Először csak figyeli amit csinálok, meghallgat és támogat... majd ő is részesévé válik!:)

BrandM: Mit nyertél a változással?
SN:
Egy olyan élet lehetőségét, amelyben én magam lehetek a változás! Magamat nyertem, a bennem élő Ént. Nem lehetsz békében és nyugalomban a környezeteddel, amíg nem tudod ki vagy te magad mindeféle előítélet és sallang nélkül, amit már a világ és a környezet akaszt rád.

BrandM: Mik voltak a legnagyobb tanulnivalók eddigi életed során?
SN:
Mindig annak örülj, ami éppen van!

BrandM: Ki vagy te?
SN:
Az a valaki, aki bármi lehet!

BrandM: Mit nem vagy hajlandó tovább elviselni az életedben?
SN:
A korlátokat, hogy megmondják mit hogyan kellene csinálnom.

BrandM: Kedvenc idézeted?
SN:
"Színház az egész világ és színész benne minden férfi és nő, s mindenkit sok szerep vár életében..." /Shakespeare/

BrandM: Mi az üzeneted magadról a világnak?
SN:
Keress magadnak egy olyan utat, amitől kerek egész lesz a világod!

BrandM: Köszönöm Nóri!

Süveges Nóra
Samadhi Jógastúdió
Gerincjóga oktató, Flow jóga oktató, Balettművész
www.samadhijoga.hu