Zárug Zita - Világutazó, Life coach, a Szépköznapok alapítója

2019.01.07

BrandM: Mi a szenvedélyed? Mi az ami energiával tölt fel?
Zárug Zita:
Nagyon szeretek utazni, kirándulni, a természetben lenni - ehhez sokszor a kis kertem is elég, szeretem nézni, ahogy nőnek a virágok, fejlődik az élet. Ezt a csöndes szemlélődést a coachingban is szeretem, szép változásokat lehet megfigyelni az ügyfeleimben, ez számomra igazi lendületet ad! Az extrovertáltabb énemet pedig a barátok, közös társasozás és együttlét elégíti ki. Kisbabám születése pedig plusz erőforrás lett számomra.

BrandM: Mi indította el a váltást az életedben?
Zita:
Hogy mennyire fontos az idő, mint erőforrás, ami nem tér vissza, nem megújítható, csak megélni, kitölteni lehet. Vagy elpazarolni. Hogyan lehet úgy megélni az életet, hogy igazán tartalmas, szép legyen? Hogy 5-10-20 év múlva azt mondjam majd, hogy "na bakker, ez tényleg megérte!"

Egy barátom mondta: "Élj úgy, hogy az angyalok visszatapsoljanak." A 4 éves világkerülő út alatt annyi embert, kultúrát, szokást megismertem, ami rádöbbentett, hogy az emberek mennyire egyformák a sok különbözőség ellenére is: mindannyian örömre, szeretetre, boldogulásra vágyunk az életben. Hogy ezt ki hogyan éli meg, már lehet kulturális kérdés, más részén a világnak más a válasz az élet fő kérdéseire. De az alapvágyak ugyan azok, ez segített nekem rájönni, hogy igazán őszinte, saját választ adjak ezekre a nagy kérdésekre. Engem mi tesz boldoggá? Mivel szeretném tölteni az életem következő szakaszait? Hogyan szeretném ezeket az életszakaszokat (munka, család, nyugdíjas évek) kitölteni? Ebből született meg a Szépköznapok ötlete. Olyan energiával szeretném feltölteni az ügyfeleimet, akik tudnak és mernek úgy élni, ami igazán széppé teszi az életet.

BrandM: Mi volt a legjelentősebb lépés, hogy ma itt tartasz?
Zita: Bátornak és őszintének kellett lennem önmagamhoz.
Felvállalni a sztenderd válaszokkal szembeni saját válaszomat: coach szeretnék lenni egy olyan világban, ahol már minden bokorban coach-ok teremnek, ráadásul eleinte azzal a szembeszéllel is meg kellett küzdenem, hogy "miért nem vállalsz egy rendes munkát?" A sablon válasz erre, amit mindannyian ismerünk: a biztonságos, fix és kiszámítható eredményeket produkáló élet, de ez engem nem elégített volna ki. Azt szeretném adni, ami igazán én vagyok: lendületet, fejlődést, örömet az ügyfeleimnek, és hihetetlen kielégítő látni, ahogy ebből merítenek, fejlődnek, megjelenik a mosoly az arcukon és megköszönik a közös munkát.

BrandM: Ki vagy mi segített ebben?
Zita:
A férjem nagyon nagy segítség volt számomra. Hozzáteszem, ő sem az első állásajánlatra ugrott rá, amit kapott hazaérkezésünk után. Ő is keresett és kutatott, amíg nem talált egy olyan állást, amiben igazán szeretne elhelyezkedni, ahol jól érzi magát, és nem csak a napi robotról szól az élet. Ehhez a családunk türelmére is szükségünk volt. Sógorom azt mondta, inkább türelmesen várnak, mint hogy belegyömöszöljenek minket egy kényszer-döntésbe, aztán pár hónap múlva besokalljunk, és megint eltűnjünk a világban pár évre. J

BrandM: Mik voltak a legnagyobb tanulnivalók eddigi életed során?
Zita:
Ahány ember volt eddig az életemben, mindtől tudtam tanulni. Nagypapámtól a kitartást és hitet, nagymamámtól a türelmet, elegáns megoldásokat, anyukámtól a lendületet, vagányságot, apukámtól a természet szeretetét, jó meglátásokat, nővéremtől a mindent odaadó szeretetet. Sok fejlődésen mentem keresztül, igazán intenzíven pedig az elmúlt három évben, amióta saját magamon is keményebben dolgozom, hiszen coachként én magam vagyok a legjobb eszköz az ügyfelem számára.

BrandM: Mit jelent számodra a siker?
Zita:
Azt a boldog megelégedettség érzést, ami a jól végzett munka után átjár. Akár este, lefekvés előtt végiggondolva, hogy mi történt aznap, akár egy-egy feladat után, amit akár sikerült jól végrehajtani, akár nem. A kudarcok is lehetnek sikerek, ha tanulok belőle, vagy ha új utakat nyitnak meg számomra.

BrandM: Mit nem vagy hajlandó tovább elviselni az életedben?
Zita: A beletörődést, hogy "áh, ezen úgy sem lehet változtatni." A frászt nem, csak másképp kell hozzáállni. Persze van olyan, hogy tényleg nem lehet valamit másra változtatni, de én változhatok azzal a valamivel szemben.
Pl egy új élethelyzet, ami tőlem függetlenül alakul ki. Ilyenkor fontos a reziliencia, az alkalmazkodás képessége. Erről is bőven tudnék mesélni, hányszor nem úgy alakult számomra az élet, ahogy én azt elterveztem, mégis itt vagyok. :) Ez az egyik szuper-erőm, amit adni tudok az ügyfeleimnek.

BrandM: Mit nyertél a változással?
Zita:
Boldogabb, szebb életet. Azt az érzést, hogy a helyemen vagyok, és azt csinálom, ami örömmel tölt el. Kell ennél több?

BrandM: Mi a kedvenc idézeted/könyved/sztorid?
Zita:
Két idézetet is mondanék, egyik Gandalftól hangzott el: "Nekünk arról kell döntenünk, mihez kezdjünk az idővel, amely megadatik." (J. R. R. Tolkien)

És egy igazán lendületet adó gondolat: "Indulj el, ahogy vagy. Használd, amid van. Tedd, amit tudsz." (Arthur Ashe)

BrandM: Köszönöm Zita. 

Zárug Zita - Szépköznapok
Szépköznapok és a zarugzita.hu
hello@szepkoznapok.hu